“Öğrenme ve öğretme süreci açısından Yaz Kur'an Kursları (Balıkesir örneği)”
AHMET ALİ ÇANAKCI
Özet
Bu araştırmanın amacı, öğrenme ve öğretme süreci açısından yaz Kur'an kurslarındaki eğitim ve öğretimin niteliğini, kurs öğreticilerinin mesleki yeterliliklerini tespit edip, Kur'an öğretimi ve temel dini bilgilerde (itikat, ibadet, ahlak, siyer) kullanılan yöntem-teknik ve materyallerin verimliliği/kullanışlılığı ile öğrenciler üzerindeki etkisini ortaya çıkarmaktır. Ayrıca ''kur sistemi''ne göre düzenlenen Yaz Kur'an Kursları öğretim programlarının bugünkü durumunu, öğrenci, veli ve öğreticilerin bakışıyla değerlendirip, bu süreçte uygulamalarda ortaya çıkan aksaklıkları ve karşılaşılan problemleri de tespit edip, bu problemlere çözüm önerileri getirmektir. Ayrıca bu çalışma giriş hariç üç bölüm ile sonuç ve önerilerden oluşmaktadır. Giriş bölümünde: Araştırmanın konusu, problemi, amacı, önemi ve sınırlılıkları ile konuyla ilgili araştırmalar ele alınmıştır. Birinci bölümde: Kuramsal çerçeve (öğrenme-öğretme kuramları, öğretimde çağdaş yaklaşımlar, süreç temelli öğretim, öğrenme-öğretme ilkeleri/stratejileri/yöntem ve teknikleri, araç-gereç, materyaller, öğretimde planlama, değerlendirme) hakkında bilgi verilmiştir. İkinci bölümde: Tarihsel çerçeve (Kur'an öğretimi ve Kur'an kursları, Kur'an kurslarının tarihsel gelişimi, Kur'an kurslarının bugünkü durumu, Yaz kur'an kursları, Yaz Kur'an kurslarının tarihsel gelişimi ve bugünkü durumu) üzerinde durulmuştur. Üçüncü bölümde: Ampirik çerçeve (Araştırma alanı olan Balıkesir'i tanıtan bilgiler, yöntem, varsayımlar ile öğrenci, öğretici, velilerle ilgili bulgular ve tartışma ) üzerinde durulmuştur. Son olarak: bulgu ve yorumlardan elde edilen sonuçlar ve önerilere yer verilmiştir. Anahtar Kelimeler: Öğrenme-Öğretme Süreci, Yaygın Din Eğitimi, Kur‟an Kursu, Yaz Kur‟an Kursu, Kur‟an Öğretimi, Kur Sistemi
Detaylar
Dil: Turkish - Tür: Tez - Sayfalar Sayısı: 829 - Tarih: 2014 - Ülke: TR