TüDİL Kur’an’da Dağların Oluşumu ve İşlevine Dair Ayetlerin Tefsir Kaynakları ve Bilimsel Veriler Üzerinden Değerlendirilmesi
TüDİL İbn Hâleveyh’in el-Muhtasar fî Şevâzzi’l-Kur’ân Adlı Eseri Çerçevesinde Kıraatlere Yaklaşımının İncelenmesi
TüDİL Kur’ân’da Geçen Dahika (ضحك) ile Ekber (أكبر ) Lafızlarına Yüklenen Hayız Anlamı Üzerine Bir Değerlendirme
TüDİL Kur’an ve Sünnetteki Konuyla İlgili Nasların Suç ve Cezada Kanunilik İlkesi Açısından Değerlendirilmesi
TüDİL Hasâis ve Delâil Edebiyatında Hz. Peygamber’e Atfedilen Hissî Mûcizelerin Kur’an Çerçevesinde Değerlendirilmesi
TüDİL Türk Belâgatında Hasr Yolları ve Kur’ân Meâllerinin Âyetlerindeki Hasrı Yansıtma Bakımından Değerlendirilmesi
TüDİL Kur’an Perspektifinden Yaratılış (Kur’an’da Yaratılışla İlgili Kavramların Semantiği ve Yoktan Yaratma Meselesi)
TüDİL Kur’an-ı Kerîm’de Hz. Peygamber’in ve Müminlerin “Şahit Olma” ve “Orta Ümmet Olma” Özelliklerinin Tahlili
TüDİL Çirkin Lafızları Açıkça Kullanmaktan Kaçınmak: Kur’ân-ı Kerim’de Kinayeli İfadelerle İlgili Bir Araştırma
TüDİL Kur’an’da Münafık Karakteri ve Onlar İçin Kullanılan “Baduhum min Ba’d” İfadesi Üzerine Bir İnceleme
TüDİL Hicri VIII. Asra Kadar Kur’an İlimleri, el-Burhan’ın Yazılış Amacı ve Yöntembilim Oluşturma Çabaları Üzerine
TüDİL Kur’an’ın İfade Kalıpları Nüzul Kronolojisini Aydınlatabilir mi? Fâtiha Suresinin Nüzul Zamanına İlişkin Bir Değerlendirme
TüDİL Modern Döneme Özgü Bir Kur’an Tasavvuru -Kur’ancılık ve Kur’an İslamı Söyleminin Tahlil ve Tenkidi-
TüDİL Aksâmu’l-Kur’ân Bağlamında “Allah Nelere, Niçin ve Neden Yemin Eder?” Sorularını Yeniden Düşünmek
TüDİL Küreselleşme Sürecindeki Dinî Diyalog Söylemlerinde Başvurulan Kur’ân Âyetlerinin ‘İnanç’ ve ‘Değer’ Kavramları Açısından Tahlili
TüDİL Ebu’l-Hasan el-Harakânî’de Kur’an Kültürünün Yansımaları, Turkish Studies = Türkoloji Araştırmaları
TüDİL Kuran’ı Kerim’de A-K-L Kelimesi -Semantik Tahlil ve İslam Düşüncesinde Teşekkül Eden Akıl Anlayışlarıyla Bir Mukayese
TüDİL Kur’an Ayetleri ve Sureleri Arasındaki Tenasüb (Fahruddin Razi’nin Tefsiri Mefatihu’l-Gayb Örneği)