“Din eğitiminin amaçları açısından Kuran'da duygusal zekâ”
ERDEM DİRİMEŞE
Özet
Din, ahlâki davranışın gelişimi ve korunmasında yardımseverlik, hoşgörü, doğruluk, sabır ve Tanrı?ya bağlılık gibi özgeci motivasyonlarda olumlu rol oynar. Modern hayatın içinde ve tarih boyunca var olan din, kendini insanlara bir umut olarak ortaya koymuştur. Onun sahip olduğu ahlâki değer ve erdemler, insanın aidiyet duygusuyla beraber, duygu ve düşüncelerini tanıma ve kontrol edebilme becerisi kazandırmayı amaçlamıştır. İslami manada, eğitim ve öğretimde dinin hareket noktası Kur?an ve sünnettir. Elbette eğitim ve öğretim alanındaki yeni gelişmeler ışığında, Kur?an?dan en iyi şekilde yararlanmak ve onu din eğitiminin asıl hareket noktası kılmak için yeni teoriler geliştirilmelidir.Okullarımız ve kültürümüz akademik becerilere büyük önem verirken, kişinin geleceğini belirlemekte çok önemli rolü olan, duygusal zekâ dediğimiz bir grup özelliği göz ardı etmektedir. Bu çalışmada, Kur?an?da duygusal zekâ ile ilgili olan hususlar tespit edilerek, din eğitiminde amaçlar belirlenirken, bu boyutun da göz ardı edilmemesi gerektiğini ortaya koymak amaçlanmıştır.Sonuç olarak, din eğitiminin amacı olan iyi insan, dinin amacı olan mutlu insandır. Bu anlamda, modern bilimin ortaya koymaya çalıştığı duygusal zekânın öğeleriyle, Kur?an?ın insan tabiatına uygun tavsiyelerinin uyumu söz konusudur. Anahtar Kelimeler: Eğitim, Din Eğitimi, Duygusal Zekâ, Din Eğitiminde Amaçlar, Kur?an ve Eğitim
Detaylar
Dil: Turkish - Tür: Tez - Sayfalar Sayısı: 283 - Tarih: 2013 - Ülke: TR