“Yetişkinlerde din olgusu ve Kur'an kurslarında öğretim (Ankara ili örneğinde bir alan araştırması)”
ALİ ÜNAL
Özet
Araştırmada, Kur'an Kurslarında yetişkinler din eğitimi bağlamında; yetişkin, yetişkin eğitimi, yetişkin din eğitimi, yetişkinlik dönemi gelişimsel özellikleri ve dini ihtiyaç, yetişkinlerde öğrenme konuları ele alınarak yetişkinlerde din olgusunun dini öğrenme ile ilgili teorik zemini oluşturulmuş, mevcut Kur'an Kurslarında uygulanan ?Öğretim Programı?nın yetişkinlerdeki din olgusu ve yetişkin öğrenmesine uygunluğu araştırılmıştır.Yetişkinlerdeki din olgusunu ve gelişimini, yetişkinlerin Kur'an Kurslarına ve Kur'an Kursları Öğretim Programı'na yönelik tutumlarını ve bu tutumları etkileyen faktörlerin neler olduğu sorusu Ankara ili evreninde atama yoluyla belirlenen 50 Kur'an Kursunda (Erkek/Kız) öğrenim gören yetişkin öğrencilerden 1014'ü üzerinde yapılan alan araştırması yoluyla incelenmiş ve tespit edilmiştir. Bu tespitte, evrenin tamamına uygulanan ve 52 madde'den oluşan ?Anket Formu? ile elde edilen nicel verilerin değerlendirilmesinde nitel destek amacıyla ?Yarı Yapılandırılmış Mülakat? ölçme araçları uygulanmıştır. Yetişkin öğrencilerin din anlayışı ve dindarlık düzeyini ölçmek için, nicel ölçme aracında, geçerlik-güvenirlik testi yapılmış ?Dini Tutum? ve ?Geleneksel-İlmihalci Tutum? ölçeklerine de yer verilmiştir.Araştırmanın evreni, Ankara ili genelinde 2004?2005 öğretim yılı itibariyle eğitim-öğretime açık olan 325 (kız/erkek) Kur'an Kursudur. Araştırmanın örneklemini ise; alt, orta ve üst sosyo-ekonomik düzey dikkate alınarak atama yoluyla belirlenen 50 Kur'an Kursu oluşturmaktadır.Araştırma verilerinin çözümlenmesinde, SPSS tekniği ile tek faktörlü varyans analizi, t testi, LSD çoklu karşılaştırma testi ve Pearson Correlation (İlişki) testi kullanılmıştır.
Detaylar
Dil: Turkish - Tür: Tez - Sayfalar Sayısı: 358 - Tarih: 2008 - Ülke: TR