Kur'an öğretiminde metin anlam ilişkisi

“Kur'an öğretiminde metin anlam ilişkisi”

MEHMET YAŞAR

Özet

Bu araştırma Kur'an öğretiminde metinle anlamı buluşturmaya çalışan bir yöntemönerisi sunmaktadır. Ana amacı örgün eğitimde yer alan sure ve duaların ezberlenmesiyanında anlamının da öğretilmesine bir katkı niteliğindedir. Bu yöntemin temeli Arapça'danTürkçe'ye geçmiş kelimeler yardımı ile anlamı oluşturmak ve anlamın zihinde kalmasınısağlamaktır.Giriş Bölümünde araştırmanın problemi, konusu, amacı, önemi ve yöntemi ortayakonmuştur.I. Bölümde Kur'an'ın nasıl bir kitap olduğu, amacı ve içeriği (konuları) ele alınmış,Kur'an açısından Kur'an'ın anlaşılması konusu tartışılmıştır. Ayrıca tarihten günümüzeKur'an öğretimi, öğretim yerleri ve ders içerikleri (programlar) konu edilmiştir. Tercüme vetefsirler, problemleri ve günümüzde örgün eğitimde bu alanda yapılan faaliyetler elealınmıştır.II. Bölümde ise metin anlam ilişkisine dayalı yöntem ve uygulama örneklerine yerverilmiştir. Ayrıca yapılan araştırmanın bir özeti ve bu konuda getirilen öneriler ortayakonmuştur.

Detaylar

Dil: Turkish - Tür: Tez - Sayfalar Sayısı: 165 - Tarih: 2006 - Ülke: TR

Son Eklenen Başlıklar