“Kur'an'ın Hz. Peygamberi eğitme sürecinde temel belirleyenler”
SERBÜLEND ARPA
Özet
Bu çalışmada Hz. Muhammed'in Kur'an tarafından eğitilme süreci ve bu ?sürece etki eden temel belirleyenler ele alınmaktadır.?Hz. Muhammed'in risalet öncesi ve sonrası eğitimi araştırılmış risalet öncesi ?kendini eğitmesindeki faktörler ve bu eğitimin risalet sonrasındaki boyutu Kur'an'ın ?Onu nasıl eğittiği araştırılmıştır. ?Çalışma Giriş ve 3 bölümden oluşmaktadır. Girişte çalışmanın amacı, önemi ve ?araştırmanın yöntemine kısaca değindikten sonra eğitimi mümkün kılan saf, rasyonel ve ?vicranî yapı başlığı altında Hz. Muhammed'in risalet öncesi eğitiminde temel belirleyen ?olarak fıtrat ve hanif kavramlarına yer verilmiştir. Ayrıca bu kavramların Hz. ?Peygamberin eğitimi ile ilişkisi araştırılmıştır. ?Birinci bölümde vahiy yoluyla eğitimin anahtar terimleri olarak ?değerlendirdiğimiz kitap, iman, ümmi, ayet, teakkul, tedebbür, tefekkür, hikmet, ?muhkem ve müteşabih konuları üzerinde durulmuştur.?İkinci bölümde vahiy, vahyin epistemolojik ve ontolojik anlamda eğitimdeki ?rolü, risalet öncesi eğitimle risalet sonrası eğitimin bütünselliği, bu eğitimin sosyolojik ?boyutu, hitabın içeriği(ideal), muhatabın konumu(reel) ve bireysel-toplumsal yapılanma ?süreci araştırılmıştır.?Üçüncü bölümde ise ilk ayetlerle beraber Hz. Peygamberin Kur'ani eğitime tabi ?tutulması, Mekkî ve Medenî ayetlerle eğitimi Kur'an pasajlarından örneklendirilerek ?ele alınmıştır.?
Detaylar
Dil: Turkish - Tür: Tez - Sayfalar Sayısı: 256 - Tarih: 2011 - Ülke: TR