“Yaz Kuran kursları öğretim programı amaçlarının gerçekleşme düzeyleri: Sivas il merkezinde bir alan araştırması”
MUSTAFA ÖNDER
Özet
Kur'an ayetlerinin inmeye başlamasından itibaren onları okuma, yazma ve anlama faaliyeti de başlamıştır. Türkler Müslüman olduktan sonra dinin ana kaynağı olan Kur'an-ı Kerim'i okuma ve okutmaya ayrı bir önem vermişler, bu faaliyetlerle ilgili müstakil okullar kurarak, ilim dalları geliştirmişlerdir. Hiç kesintiye uğramadan günümüze kadar devam eden Kur'an okutma, dini bilgiler öğretme işini şu anda Diyanet İşleri Başkanlığına bağlı Kur'an Kursları ve Yaz Kur'an Kursları ilgili yasa ve yönetmelikler doğrultusunda yerine getirmektedir.Yaygın din eğitimini yeni gelişmeler ve çağdaş eğitimin verilerine göre düzenleyen Başkanlık, son iki yıldır Yaz Kur'an Kurslarında Çerçeve-esnek program anlayışı ile kur sistemine dayalı bir programın uygulamasına başlamıştır. Sivas ili örnekleminde yapılan bu çalışmada; Yeni programın özellikleri, belirlenen hedeflerin gerçekleşme düzeyleri, bunu etkileyen faktörler, öğrenci beklentilerini karşılama durumu ve uygulamadaki problemler araştırılmıştır. Çalışmanın program geliştirme faaliyetlerine, kurslardaki öğretim faaliyetlerine ve Diyanet İşleri Başkanlığının ilgili birimlerine katkı sağlayacağı düşünülmektedir.Tezin birinci bölümünde; Teorik ve metodolojik bilgilerle birlikte, yeni program ve kur sistemi hakkında bilgiler verilmiştir. İkinci bölümünde; Yapılan anket ve başarı testlerinden elde edilen verilerin analizi ve yorumları yapılarak, öğrencilerin kişisel özellikleri, başarı durumları, hedeflerin gerçekleşme düzeyleri ve bunu etkileyen faktörler tespit edilmeye çalışılmış, yeni programın uygulama safhası ile ilgili gözlemler üzerinde durulmuştur. Son bölümde ise; Çalışmadan elde edilen sonuçlar ve öneriler sıralanmıştır.
Detaylar
Dil: Turkish - Tür: Tez - Sayfalar Sayısı: 228 - Tarih: 2008 - Ülke: TR