“Kur'an'a göre din eğitiminde rehberlik”
ESRA TÜRK
Özet
Hiçbir şey bilmeyen bir varlık olarak dünyaya gelen ve doğumundan itibaren sürekli bir gelişim içinde olan insanın gelişim sürecini en iyi şekilde tamamlayabilmesi, sahip olduğu potansiyeli gerçekleştirebilmesi, tüm kabiliyetlerini geliştirebilmesi ve yaşadığı topluma uyum sağlayabilmesi için her konuda rehberliğe ihtiyacı vardır. Değişen toplumsal şartlar, değer yargıları ve insani ilişkiler günümüzde özellikle eğitimde rehberliği zorunlu hale getirmektedir. İnsanın duygu ve düşüncelerini, davranış biçimlerini önemli ölçüde etkileyen inanç konusunda da insanın rehberliğe olan ihtiyacı kaçınılmazdır. Dinin bireylere sağlıklı bir biçimde aktarılabilmesi, yanlış ve aşırı yorum ve uygulamaların ortadan kaldırılabilmesi için din eğitiminin rehberlik edici bir anlayışla yürütülmesi gerekmektedir. Ancak din eğitiminin rehberlik edici bir anlayışla yürütülebilmesi, dinin temel kaynağı olan Kur'an'ın rehberlik anlayışının doğru bir şekilde ortaya konulmasına ve din eğitiminde rehberlik faaliyetlerinin Kur'an'ın belirlediği ilkeler çerçevesinde yürütülmesine bağlıdır.Bu tez çerçevesinde genel eğitimde rehberlik hizmetleri ve henüz sınırları tam olarak netlik kazanmamış olsa da dini rehberlik ve danışmanlık hizmetleri ile Kur'an'da ele alınan rehberlik anlayışının din eğitimine uygulanabilirliği ortaya konmaya çalışılmıştır.
Detaylar
Dil: Turkish - Tür: Tez - Sayfalar Sayısı: 286 - Tarih: 2012 - Ülke: TR