Kavram haritalarının din öğretiminde kullanımı (ilköğretim din kültürü ve ahlak bilgisi dersi 7. sınıf 1. ünite 'Kur'an-ı Kerim'i tanıyalım ünitesi' örneğinde bir uygulama örneği)

“Kavram haritalarının din öğretiminde kullanımı (ilköğretim din kültürü ve ahlak bilgisi dersi 7. sınıf 1. ünite 'Kur'an-ı Kerim'i tanıyalım ünitesi' örneğinde bir uygulama örneği)”

ÂDEM KORUKCU

Özet

Bu çalışmada, alternatif bilişsel eğitim metotlarından ?kavram haritası? tekniğinindin öğretiminde kullanımı araştırılmaktadır. Araştırmamız din öğretiminde materyalgeliştirme çabalarının bir parçası olarak, kavram haritalarının din öğretimindekullanıldığında nasıl bir etkiye sahip olacağını ortaya koymayı amaçlamaktadır.Araştırma, giriş; kavram haritaları ve kavram haritalarının din öğretimindekullanılışı ile ilgili teorik iki bölüm ve kavram haritalarının din öğretimindeuygulanmasıyla ilgili bir uygulama bölümünden oluşmaktadır.Bilgi olan her şeyin öğretilebileceği anlayışından hareketle, dînî bilginin öğretilmesimümkündür. Ancak, bu tür bilginin öğretilmesinde, kendi iç özelliklerinden kaynaklananfarklılaşmalar bulunmaktadır. Bunun temelinde dînî kavramların genelde soyut bir yapıdaolmaları ve çok geniş bir birikimin mevcudiyeti vardır. Öncelikle bu tür bilgininöğretiminde, bilgi kümelerinin organize olarak ele alınıp öğrenciye sunulması ve soyutkavramlarda somutlaştırmalara gidilmesi gelmektedir. Bu anlamlı öğrenmeyigerçekleşmeyi sağlar. Bu alanda kullanılabilecek tekniklerden biri de kavram haritalarıdır.Kavram haritaları, önermeler formundaki kavramlar arasındaki anlamlı ilişkilerigöstermeye yarayan diyagramatik grafiklerdir. Kavram haritalarını diğer grafikörgütleyicilerden ayıran özellik, kavramlar arasındaki çizgiler üzerine, ilişki özelliğininyazılıyor olmasıdır.Bulgulardan elde edilen sonuçlara göre; kavram haritaları din öğretimindeöğrencilerin akademik başarılarına olumlu yönde katkı sağlamaktadır.Anahtar Kelimeler: Öğrenme, öğretme, anlamlı öğrenme, din, din öğretimi, kavram,kavram haritası.

Detaylar

Dil: Turkish - Tür: Tez - Sayfalar Sayısı: 303 - Tarih: 2007 - Ülke: TR

Son Eklenen Başlıklar