“Cumhuriyet Dönemi Kur'an kursu öğretim programlarındaki değişim”
MERYEM KARATAŞ
Özet
Kur'an kursları, Cumhuriyet tarihi boyunca kesintiye uğramadan varlığını koruyan tek din eğitimi kurumu olmuştur. Din eğitiminin ayrı bir dal olarak algılanmadığı Osmanlı Devleti'nden sonra Türkiye Cumhuriyeti'nin din eğitimine bakış açısı farklılık göstermiş, formal eğitim örgün ve yaygın eğitim olarak şekillenmiştir. Eğitim öğretim faaliyetlerine başladığı ilk yıllardan farklı olarak yaygın din eğitimi hüviyetini kazanan Kur'an kursları, toplumdaki her yaştan bireye ulaşabilmek gibi bir avantaja sahiptir. Bu bağlamda araştırma, Kur'an kurslarının açıldığı günden bu yana yaşadığı eğitim hareketlerini ele almaya çalışmıştır. Eğitim hareketleri kavramıyla öğretim müfredatları ve programları, kullanılan materyaller, materyallerin içeriği kastedildiği gibi Kur'an kursu öğreticileri ve hedef kitlede meydana gelen değişimlerde eğitim hareketlerinin içindedir. Kur'an kurslarının tarih içinde geçirdiği sürecin anlaşılması, geleceğe yönelik kurumsal planların yapılabilmesi için önemli bir adımdır. Kur'an kursları, Türkiye Cumhuriyeti ile yaşıt olan ve günümüze kadar gelen bir kurum olarak görevini uzun süreden beri devam ettirmektedir. Kur'an öğretimi gibi yüzlerce yıllık bir geçmişe sahip eğitim geleneğini sürdüren bir kurum olmasının yanı sıra laik bir devlete bağlı olarak yaygın din eğitimi görevini yerine getirmesi Kur'an kurslarının önemini arttırmaktadır. Tarihte yaşadığı değişimlerin bilimsel bir bakış açısıyla ortaya konulması, bir portre çizilmesi Kur'an kurslarının hem kendini geliştirmesi hem de geleceğe yönelik hedef davranışların belirlenmesi açısından önemlidir.
Detaylar
Dil: Turkish - Tür: Tez - Sayfalar Sayısı: 408 - Tarih: 2020 - Ülke: TR